fbpx
06209445649 edcompany@h2om.hu

Amikor brandépítésről, márkaépítésről, énmárkáról beszélünk akkor nagyon sok téveszmére találunk. Sok Kisvállalkozó hiszi azt, hogy a „MÁRKA” az egyenlő a design-nal, a logóval, az arculattal, a weboldallal. Természetesen nem baj, ha ezek rendelkezésre állnak, de a brand közel sem csak ezt jelenti.
Sokkal inkább jelenti a komplett céges kommunikációt. Aminek része a vizuális megjelenés is természetesen.

Vállalati márkaépítésnek az egyik leghatékonyabb eszköze az email marketing.

Míg a weblap aránylag statikus tartalom, addig az email, lehet napra, órára, percre aktualizálva.
A brandépítés lényege, hogy bizalmat kelts, vagy ahogy ezt Amerikában hívják „legyél szerethető”.
Mitől lesz szerethető a márkád? Hogyan éred el, hogy szeressenek?

A kommunikáció az egyetlen fegyvered.

Ez pedig szavak, mondatok formájában jut el a leendő felhasználódhoz.
Hatásosabb weboldalt kell készítened, mint a konkurenciád, és rendszeresen kell leveleket, információkat küldened a már meglévő és a lehetséges Ügyfelek számára.

Mitől leszel szerethető?

1, Nem felejted el az Ügyfelet. Gondolsz rá az ünnepek közeledtével, névnap, ha lehetséges születésnap stb.
2, Gyors ügyfélszolgálatot tartasz fenn.
3, Edukálod.
4, Szereted őt Te is. Lájkolod a posztjait, történeteit.
5, Van stílusod, egyéniséged!

Hogyan éred el, hogy Te legyél a kedvencük?

Levelezz, kommunikálj rendszeresen! Legyenek a tartalmaid őszinték és profik. Ha nem megy bízd rá egy profira! Ez gyorsan megtérül. Szervezd ki, ha csak nem vagy olyan, aki mindent maga akar csinálni. Ez egy különálló munkaterület, bánj is úgy vele!

Könnyű ma „énmárkát” építeni?

Igen, ennél könnyebb sose volt Énmárkát építeni. Akár hány éves vagy, meg van a közösségi felület hozzá, hogy megmutasd magad. Hozzáférsz bármilyen tudásanyaghoz és pár hónap szorgalmas munkával szakértője tudsz lenni egy kisebb területnek. És innen csak rajtad múlik, hogy mennyire fejleszted magad. A határ a csillagos ég. Az énmárkád egy-két év alatt kitörölhetetlen lesz a fejekből.

Nehéz ma „énmárkát” építeni?

Sose volt ilyen nehéz. Mindenki individuum. Mindenki egyéni. És ráadásul mindegyik korosztálynak meg van a saját felülete ahol érvényesülni tud. Bármilyen területnek a tudásanyaga pár kattintással elérhető és kemény munkával megszerezhető.
Egy dolog közös a két megközelítésben ez pedig a kemény munka. Kemény munka de nem vagon rakodás. Ezt a kemény munkát élvezni lehet az első perctől.


Leszögezhetjük, hogy bárki számára könnyű felépíteni egy énmárkát. És akkor lesz nehéz amikor megszületik az elhatározás és belevágsz. Mert bárki másnak könnyű de neked nehéz lesz. Persze ez a látszat. Amikor már az énmárka felépült akkor a celeb fürdik az életben. És mindenki csak ezt a felhőtlen pillanatot látja. De a kemény, kitartó, nem kevés áldozattal járó munkát már senki.

Sikeres akarsz lenni? Érvényesülni akarsz?

Építs ÉnMárkát! Legyél Te magad a Márkád! Elemezz ki sikeres embereket! Politikust vagy egy gazdag üzletembert. Az eredmény nagyon hasonló. A személyi „nagyság”, az elelhivatottság, az akarat tette elismertté és nem a „csapat”, amit éppen szolgált.
A sikeres emberek ÉnMárkát építenek!

Ha sikeres akarsz lenni a 21. században, akkor egyetlen út áll előtted.
Ez pedig az ÉnMárka.

A BRAND.

Akkor nem bújhatsz el a céged mögé. Hiszen soha sem a terméket veszik meg, hanem magát az Embert.

Az ember maga a bizonyíték. Ő tőle lesz hiteles (persze csak akkor, ha hiteles) egy termék. (A termék jelen esetben minden, legyen ez szolgáltatás, eszme vagy éppen fizikai termék.)

Ezt a hitelességet kell bebizonyítani.

Régen ez hosszú időbe telt, akár egy apáról fiúra szálló mesterség folyamata következtében. Ma erre nincs idő. Száguldunk és folyamatosan változunk. A cégek meg egyébként is jönnek, mennek. Mindennek megvan az életgörbéje. Jöhet egy válság, egy kedvezőtlen szabályozás. Bármi, amire nincs felkészülve és oda a karriered. Feltéve, ha nem személyes márkát építettél. Mert akkor a cég egyáltalán nem számít. Csak TE.

A történelmi időkben is létezett bizonyos fajta hírverés. Ez volt a cégér és a szájhagyomány. A hírverés mára tudománnyá emelkedett és ez a Marketing. Szidják, dicsérik, istenítik, de egy biztos. Nincs nélküle Márka, Brand, szolgáltatás.

Nézzük meg a személyes márkaépítés alapjait.

Mi kell ahhoz, hogy sikeres Vállalkozást építsünk ebben a fénysebességgel száguldó világban? Arra már nem építhetsz, hogy találsz valami réspiacot, vagy felfedezel valami újat. Ennek az esélye nagyjából 0,00000000001%.

Hihetetlen időknek vagyunk tanúi. Nagymamák hirdetnek a fészen vagy az instán. Az idősebb generáció is belenőtt az online térbe. Használni már, szinte mindenki tudja. Az összes ember, akire célzol, megtalálható ebben a dimenzióban.

Egyszerűen fogalmazva; az összes ember, akire célozhatsz, megtalálható az Online-világban.

Ez egyszerre teszi egyszerűvé és rettenetesen bonyolulttá a dolgodat. Egyszerű, hiszen tudod, hogy hol éred el őket. Bonyolult, mert minden konkurenciád tudja ezt. Mivel bármibe kezdesz, nem leszel már első, így csak egy telített piacra tudsz belépni.
Ha nem tűnsz ki valahogy, akkor nem fogod tudni megszólítani a célközönségedet. Ha a századik vagy, aki a fogyókúrás kapszulát akarja eladni, akkor bele fogsz bukni. Kell valami plusz. És ez a plusz Te lehetsz csak.

Egy hiteles, szakértői státuszt kell felépítened ahhoz, hogy kiérdemeld a piacod figyelmét. Ehhez fogjuk a Marketing erejét segítségül hívni.

Az ÉnMárka legfontosabb elemei marketinges szemmel a következők;
1, Küldetés.
2, Ügyfél-Avatár.
3, Probléma.
4, Konkurencia felmérése.
5, Termék.
6, Tartalom stratégia.
7, Lead-magnet.
8, Landoló oldalak.
9, Közösségi média terv.
10, Közösségi Média.
11, Kommunikáció.
12, Elemzés.

Érdekel a Személyes márkaépítés?
Szeretnél sikeresebb lenni?
Érdekel a cikk további része?
Szeretnél egy egyszerű 30 perces beszélgetésen részt venni?

Extra ajándékért kövess be az Instán