…oldal, ami elad…
Négyszemközt vagyunk, lehetünk teljesen őszinték egymáshoz! Mindkettőnk célja a weboldalával, hogy pénzt csináljon. Lehetőleg SOKAT! Sokat és ezt tegye rendszeresen.
Azt gondolom azért jöttél hozzám, hogy megtudd, hogyan kell ezt megcsinálni vagy szeretnél megbízni azzal, hogy csináljak az Online-kertedben egy pénztermő fát.
Jó helyen jársz.
Egy JÓ értékesítési oldal felépítésnek meg vannak az íratlan helyenként írott szabályai. Mi például általában 20 féle szempontot vagy egységet szoktunk beleépíteni egy-egy oldalba.
A vélemények megoszlanak…
…arról, hogy milyen hosszú legyen egy értékesítési oldal. Mivel az oldalnak az a célja, hogy eredményt érjen el ezért nem csaphatod össze. Persze az eredmény lehet ezer féle.
- Lehet csak az email címe kell neked a látogatótól.
- Lehet, hogy azt szeretnéd csatlakozzon egy csoportodhoz, vagy lájkolja valamelyik oldalad.
- Töltsön le valami.
- És a legszebb feladat azonnal fizessen egy szolgáltatásodért, termékedért.
De a jól meghatározott célt el kell érnünk! Ezért bármit feláldozhatunk. Feláldozhatod a designt is, ha ez hozza az elvárt eredményt.
De a jól meghatározott CÉLT el kell érnünk! Ezért bármit feláldozhatunk. Feláldozhatod a designt is, ha ez hozza az elvárt eredményt.
Az értékesítés oldalnak a vevő fejével kell gondolkodnia. Ehhez tudnod kell, hogy kihez szólsz, kit akarsz elérni, kit akarsz rávenni arra, hogy teljesítse az oldalad a feladatát. Tudnod kell mi a legnagyobb kavics a cipőjében.
Egy pénzt-termelő értékesítési oldalnak fel kell tárnia a Vevő problémáját és miután bizalmat ébresztett benne, megoldást is kell neki adni.
Ennek pont olyan folyamatnak kell lennie mint amikor még a klasszikus üzletkötő felírta a tárgyalás lépéseit, miután felkészült a meglátogatandó ügyfélből.
Másik lényeges elv, amit sokan el is rontanak és ezért gyakori hiba forrás, hogy olyan értékesítési oldalt csinálunk, csináltatunk ami a mi ízlésünknek megfelelő. Pedig ami nekünk tetszik az még egyáltalán nem jelenti azt, hogy a vevőinknek is tetszeni fog. Pedig ez az igazán fontos.
Ha unod a rizsát kérj egy ingyenes konzultációt!
De persze azért érdemes tovább olvasni is!
Az értékesítés oldalnak egyetlen feladata van ez pedig az, hogy alárendelje magát annak a CÉLNAK amit el akarsz érni.
A „történelmi időkben” hideg-hívásokat csináltunk. A célunk az volt, hogy találkozót egyeztessünk és bemutassuk a termékünket, szolgáltatásunkat. A jó arányok terméktől függően tíz hívásból három találkozó egyeztetve és öt találkozóból 1 kötés. Ebben a technikában egyszerűen csak a mennyiségre kellett koncentrálni. Minél több hívást bonyolítottunk annál több bevételre számíthattunk. Vagyis minden hívásnak volt egy átlagára. Még a sikerteleneknek is. Ha egy üzleten szereztünk 30 000 Ft.-t akkor egy telefon hívás (mindegy, hogy lett-e belőle találkozó vagy sem) haszna 1000-1500 forint volt. Vagyis ha egy nap tíz telefont intéztünk akkor kerestünk 15 000 forintot. Ha húszat akkor 30 000 Ft. ütötte a markunkat.
De……….. azt is megfigyeltük, hogy ha csak 3-5 telefont intéztünk akkor ez arány egyáltalán nem teljesült. Vagyis lennie kellett egy minimum hívásnak, hogy az arányok tarthatóak legyenek.
Ezek az értékesítés törvények érvényesülnek az online életben is. Vagyis ha nincs kellő számú látogatód nem tudsz statisztikákkal dolgozni.
Tehát a hatékony értékesítési oldalhoz három dologra van szükség;
1, Világos CÉL!
2, Folyamatosan emelkedő létszámú látogató.
3, A SEOzófia alapokra épülő tartalomra!
1, Világos CÉL;
Ez olyan pofon egyszerű, hogy rendszeresen elrontjuk. Egyszerre akarunk e-mail címeket gyűjteni és eladni is.
Szükségünk van egy értékesítési tölcsérre, hogy lássuk az értékesítési folyamatot. Kis túlzással azt lehet mondani, hogy minden folyamathoz szükségünk van egy értékesítési oldalra.
A modern változat úgy áll fel, hogy hideg-hívás helyett egy érdekes, problémára fókuszáló tartalommal „behúzzuk” az oldalra a leendő ügyfelet. De nem akarunk egyszerre mindent tőle. Szeretnénk felkelteni benne a vágyat és közben elnyerni a bizalmát avval, hogy bebizonyítjuk neki, hogy a problémája szakértőjével áll szemben. Minél nagyobb a problémája annál tovább fog a „tölcsérben „ tartózkodni. A Tölcsér minden szintjén ÉRTÉKESÍTHETÜNK. Lehet ez ingyenes tartalom is természetesen.
2, Látogató terelése az értékesítési oldalra;
Az értékesítési oldal 7-15 jól elkülönülő elemből áll. Ezek az egységek alkalmasak arra, hogy külön-külön választva őket, tartalmakat készítsünk rájuk, belőlük. Amikből alkothatunk kis posztokat a facebookra, twiterre, linkedinre. Képet felirattal az instára vagy éppen kisebb videókat. Ezek a posztok kiválóan alkalmasak arra, hogy látogatót generáljanak a weboldalunkra.
Használhatjuk az ingyenes lehetőségeket de napi 300 forintért hirdethetjük is a posztokat. Egy a lényeg ezt rendszeresen kell csinálni. Építeni kell a népszerűséget. Mindig van aki hozzászól és akad aki meg is osztja a tartalmad.
3, Releváns Tartalom;
A SEOzófia egyik legfontosabb eleme a kulcsszókutatás. Ha ezt a munkát nem spóroljuk meg akkor lesz 50-100 olyan kifejezésünk ami leírja a problémát amit kezelni tudunk a termékünkkel és tisztázza a célközönségünket is. Ezekkel a kulcsszavakkal elkezdjük gyártani a tartalmakat. Lehetőleg egy-egy kulcsszó kiemelésével. Aztán a következő kulcsszóval és így tovább. Ezeket szintén posztolni kell és a Google is szeretni fogja az oldalunkat.
Az értékesítési oldalt is egy kulcsszóra kell megírni. Arra a kulcsszóra ami a legjobban leírja a problémát amire Te tudod a megoldást. Az értékesítési oldal önálló lap. Lehetőleg ne legyenek rajta menüpontok vagy amivel el tud navigálni a látogató. Két dolgot tehet csak vagy megteszi amit akarunk vagy elhagyja az oldalt. De nagyon fontos, hogy az előbb említett tartalom gyártást szisztematikusan csináljuk mert a tölcsérbe csak akkor fog besétálni ha megbizonyosodik róla, hogy szakértői vagyunk az általunk taglalt témában.
Az értékesítési oldal egyértelműen azzal a céllal jön létre, hogy a bevételünket növelje.
PÉNZT AKARUNK KERESNI A WEBOLDALUNKKAL.
Minden lépésünket, tettünket ennek kell alárendelni. Mondanom se kell, hogy egy jó értékesítő nem politizál, nem szurkol és nincs véleménye Covidról. Hiszen akkor is el akrunk adni ha valaki nem a mi csapatunknak, pártunknak szurkol. Az elveinket arra hegyezzük, hogy törekszünk a nyer-nyer szituációkra!