fbpx
06209445649 edcompany@h2om.hu

Webshopok keresőoptimalizálása

Elégedetlen vagy a weshopod eredményességével?

Ha nem akarsz több vevőt, több PÉNZT akkor ne olvass tovább!

Ha viszont az alábbiak téged is érintenek akkor maradj még egy kicsit velünk!
– Sokkal több vevőre számítottál, amikor belevágtál.
– Ennyi bevétellel, FELKOPIK az álad.
– Tudod, hogy cikkeket, frappáns történeteket kellene írni de neked ez nem megy.
– Sehol sem vagyok a Google keresőben, pedig király a termékem.
– Fogalmam sincs, hogyan kellene és hol kellene hírdetnem.

Ha így érzed;

JÓ HELYEN VAGY!

Webshop keresőoptimalizálása!

Legyen minden terméked első a Google keresőben!

1, Ha eddig nem sikerült önerőből akkor nekisérletezz tovább. Csak az idődet pocsékolod.
Eddig is rengeteg pénzedbe, idődbe van a projekt.

BÍZD A WEBSHOPOD KERESŐOPTIMALIZÁLÁSÁT, SZAKEMBERRE!

2, Rendszeres tartalom nélkül nem épül fel a pénztermelő üzemed!

3, Meg kell fognod azokat akik egyszer már vették a fáradtságot és eljutottak az oldaladra!
Nem engedheted meg magadnak, hogy elvesszen a vevőszerzésbe beleölt energia. Használni kell a retargeting eszköztárát.

4, A Vevők visszacsábítása látszik a legkönnyebb feladtnak. De ha a konkurenciád élelmesebb akkor hamar az ő Vevője lesz.
A megoldás a HÍRLEVÉL. De persze minden héten nemkérdezheted meg, hogy mi a véleménye a vásárolt termékről.
Ennél sokkal több kell! Sokkal több és rendszeres. Szoktasd rá, kényeztesd!

5, Építs bizalmat! Legyél jelen és legyél elérhető. Legyél „fenn” legalább három közösségi platformon! Vigyázz mert mindhárom helyre kicsit másképp kell posztolni. Ha nem így csinálod akkor mi értelme van?
Hogy melyik három? Hát ahol az avatárod tartózkodik!

6, Egy webshopnál azért kellenek a kifejezetten szakcikkek mert a Vevő nem tudja ki/felpróbálni a termékekt. 
Ha jól van dokumentálva a termék akkor könyebben mond igent a felkínált lehetőségre.

 

Nagy divat lett a bérelhető webshop alkalmazás.

Rengeteg előnnyel (persze ugyanennyi hátránnyal 🙂 jár egy saját fejlesztésű weblappal szemben. 

1, Talán a legfontosabb előny, hogy rendkívül költséghatékony. Pár ezer forinttól indítható.
2, Rengeteg integrált szolgáltatást tud nyújtani, ami nagyban megkönnyíti az online értékesítést.
3, Ami a legmacerásabb szokott lenni, az a fizetés és a szállítás megszervezése. Ezek általában kitaposott ösvények egy béráruház esetén.

Persze van jó néhány dolog, ami hátrányos is lehet.

1, Nincs teljes kontroll a webáruház felett.
2, Nem tudod személyre szabni.
3, Ami szerintem a legfontosabb; a SEO. Az esetek többségében a „Bérlő” magára van hagyva. Csináljon, amit akar vagy amit tud.
4, Ahol nagy a forgalom, sok az Ügyfél, ott nehézkes az ügyfélszolgálat. Nem lehet telefonon elérni, ha valamilyen kérdésed, problémád van.

A SEOzofia 6 pontra épül minden esetben, amikor keresőoptimalizálást végzünk.

  • Technikai SEO
  • Kulcsszókutatás
  • Releváns tartalom
  • Link-hálózat kialakítása
  • Email lista építés
  • Ads hirdetések menedzselése

Webáruházad nem fog magától az első oldalra kerülni!

Sőt lehet, hogy jónéhány terméked még az első 100-ban sem lesz benne!
Egy bérelhető webshop keresőoptimalizálása nagyságrendekkel nem különbözik attól, mintha saját fejlesztésű webáruházat kellene optimalizálni. Vannak persze kötött dolgok, de ezt egy jó szakember át tudja hidalni a tapasztalataival. Amit érdemes tudni az az, hogy mindent ugyanúgy Neked kell intézni mintha saját fejlesztés lenne.

A webáruházad magától nem fog a Google első oldalára kerülni.

A legkevesebb munka talán a technikai SEO-val adódik. De az oldalak Meta leírása itt is már a Te dolgod. Ez általában rendszeresen hiányzik, szinte minden áruházból. Persze a leírásokban szerepel, de annyi mindennel kell foglalkoznod, hogy a végére ez elfelejtődik. És tulajdonképpen ez már a Releváns tartalom készítés része. Amihez pedig kikerülhetetlen a Kulcsszókutatás

Szerintem a Google a legfontosabb, hiszen akik ott keresnek már komoly szándék van vásárlásra. A probléma megoldására amit a termék tud orvosolni.

A Vásárlói Avátár

A kulcsszókutatást megelőzi a Vásárlói Avatár megalkotása. Szükséged van arra, hogy mérnöki pontossággal megalkosd a Vásárlód fantomképét. Tudnod kell róla mindent. Azért, mert ahhoz, hogy pontosan tudj célozni a tartalmaddal, tudnod kell, hogy a potenciális vevőd mire fog rákeresni. Tudnod kell, hogy miért fog Téged választani. Amikor tudod, hogy hogyan, milyen szavakkal keres, akkor jöhet a kulcsszókutatás. Ha jól építetted fel az Avatárt, akkor a kulcsszókutatás bizonyítani fogja számodra, hogy azokra a szavakra rengetegen keresnek és jó nyomon jársz. Ha azt hiszed, hogy végeztél, akkor el kell, hogy keserítselek.

A munka oroszlán része most jön. Mert a megtalált kulcsszavak, ha relevánsak, akkor már foglaltak. A konkurenseid, akik időben előrébb járnak, már bányásszák ezeknek a szavaknak az eredményeit. Úgyhogy Neked tovább kell lépned. Jöhetnek a kulcsszavak szinonimái és bővítményei. Amivel sikerre tudsz jutni, azok a hosszabb, beszédesebb kifejezések. Ezeket a szakma „long tail” kulcsszavaknak nevezi. Például itt van a weblapkészítés. Ha valaki elkezd ezzel a szép szakmával foglalkozni és szeretne a Google találati listáján előre kerülni, akkor fel kell kötnie azt a bizonyos gatyát. De ha elkezd specializálódni, akkor van esély, hogy egy konkrét keresés eredménye alapján előre kerül a keresőben. Például, ha arra optimalizál, hogy „weboldal készítés Elementorral”, máris kisebb a verseny és ha ezzel ott van a fő oldalon, akkor ráér tartalmat gyártani vagy óvatosan hirdetni.

A kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás és a tartalomgyártás összefüggő, megunhatatlan folyamat. A megtalált kulcsszavakkal kell a tartalmat elkészíteni. Az elvárt kulcsszó – sűrűség változó. Érdemes szövegblokkonként egyszer beletenni az adott szót, kifejezést. Beletenni és kiemelni. Ha már van külön tartalom a kulcsszóra, akkor be is kell linkelni. A kulcsszónak szerepe van a Meta leírásban és a hirdetésekben, a posztokban is. A szöveget két Olvasónak írják. Az egyik a Kereső Közönség, a másik a Google. EZ NAGYON LÉNYEGES! Ha kihagyod a kulcsszavakat, a Google nem fogja tudni, hogy mivel foglalkozol, hogy hova soroljon Téged. Ha csak a Google elvárásainak készül az anyag, akkor a Kereső Közönség hamar elhagyja az oldalad és ezt a Google érzékeli és azt a tanulságot vonja le, hogy a tartalmad, vagyis az oldalad értéktelen. Ezért nem fogja jó helyre sorolni. Éppen ezért alkalmaznak szövegírókat a világ minden táján azok, akik komoly eredményt érnek el az online világban. Ami szerencse a számodra, hogy ezeket a tartalmakat egyszer kell megcsinálni. Lehet néha frissíteni, de egyszer kell jól megírni. Természetesen a posztolásra és a hirdetésekre ez nem igaz. Azoknak rendszeresnek kell lenniük.

Képek optimalizálása

A másik, amit rendszeresen kifelejtenek egy webshop keresőoptimalizálás közben, az a képek optimalizálása. A képeket is „olvassa” a Google. Ha van mit olvasni. Ha a képeid így néznek ki; 125287550_418023272547977_20529748848750898_n.png vagy bármi hasonló formátumban vannak, akkor az a Google számára olvashatatlan. A képeknek beszédesnek, értelmezhetőnek kell lenniük. Mondjuk például ilyennek; ertekesitesi-oldal.png. És ide is kell leírás, alternatív szöveg, hogy a gyengén látók is megértsék. Ugyanis szoftverek felolvassák az odaírt szöveget, ha szükség van rá. Ez is olyan munka, amit egyszer kell elvégezni és az a találati eredményességhez százalékokat tesz hozzá. Ha benne akarsz lenni az első Ötben, akkor ezeket nem hagyhatod figyelmen kívül.

Tehát a tartalom fontos szerepet játszik;

1, Termék leírásoknál,
2, Meta leírásoknál,
3, Posztoknál,
4, Hirdetéseknél,
5, Képeknél.

Ha ezekkel megvagyunk, jöhetnek a tagolások egy hosszabb szövegnél. Használnunk kell a H1-4 címsorokat. Én nem szoktam H5-6 címsorokat használni, de H4-ig lemegyek a szöveg tagolásában.

A bekezdések ne legyenek túl nagyok és a mondatok se legyenek sok vesszővel tarkítva. A tagolást érdemes megszakítani felsorolásokkal és képekkel.

A termékoldalakon bevált stratégia, hogy a termék alatt helyezzük el a szöveg nagyobb részét, hogy a látogatót ne ijesszük el. Ha kíváncsi a termékre, úgy is szeretne több információt és akkor már szívesen teker le az oldal aljára. A leírás hossza ne legyen kevesebb mint 300 szó. De nyugodtan lehet 1000 is. Amire szintén figyelni kell, hogy a Google nem díjazza a duplikációt. Nem szerencsés az álmoskönyv szerint se, ha több termékhez ugyanazt vagy valami nagyon hasonló szöveget gyártunk.

Link-hálózatok Emailek

A szövegben a webáruház specifikus szavakat össze kell linkelni. Vagy egy másik saját oldalra mutasson a link vagy kifelé. Minden oldalon kell kimutató linknek lennie és minden oldalt be kell kötni a vérkeringésbe. A linkek száma szintén befolyásolja a Google helyezést. A facebook posztok segítenek abban, hogy a webáruházunkra mutató linkek is szaporodjanak. Hozzunk létre csoportokat, oldalakat és az ezeken elhelyezett tartalom mutasson mindig a webáruházunkra.

Az email lista egy webáruháznál, (ha jól működik) szinte magától épül. Ettől függetlenül azonban érdemes erre nagyobb hangsúlyt fektetni. Lehet értelmes csalit, (leadmagnet) készíteni. Ezekből lesz a következő vásárlói kör. Az emailek szintén a tartalomgyártás elemihez tartoznak. Itt is a kulcsszókutatás eredményei alapján kell felépíteni a szöveget.
Régebben az egyetlen vagyis inkább a legfontosabb eszköz a HÍRLEVÉL volt. Temették és kicsit ki is ment a divatból. Ma mintha renenszánszát élné. 
Egyet tudni kell, ez a legolcsobb reklám eszköz. Ha jól csinálod ez hozza a legtöbb vevőt!

Ads hirdetés kezelés

Az utolsó pont a Google Ads. Ez megint egy olyan pont, amit annyira fejetlenül használnak az utóbbi időben. Napi 500 forintért már lehet hirdetni és ez csak plusz 15000 Ft, amit el kell viselnie egy működő vállalkozásnak. És képzeld, ezt lehet úgy csinálni, hogy hasznot hozzon és ne csak promóciós eszköz legyen.

Mi például a KIALKUDOTT havidíj meghatározott részét Ads-be fektetjük. Ezt azért tesszük, mert tudjuk, hogy a webshop optimalizálás hosszú távú munka. És ezt a Megbízó is tudja. De sokkal jobb a szája íze, ha van rövidtávon is eredmény és a „munkabérünket” már az általunk megtermelt profitból tudja rendezni.

Webshop keresőoptimalizálás TÉVHITEK;

1, Az organikusan elért jó helyezés megoldható ingyen.

2, Egyszer megcsinálom és KÉSZ.

3, Nem kell ehhez „szaki” megcsinálom házilag.

Ha webshopot szeretnél magadnak akkor kattints IDE!

Bármilyen kérdésed van keress bátran minket!