fbpx

A kereső optimalizálás kihagyhatatlan lépése a kulcsszókutatás!

Ahhoz, hogy ki tudjunk alakítani egy értékesítési rendszert, a legfontosabb lépés a leendő vevő fejével való gondolkodás. Mit fog tenni, amikor meghozza a döntést, hogy megoldja a problémáját? Egyáltalán, mi a problémája? A kereső optimalizálás lényege, hogy a fókuszt a problémára és annak megoldására fekteti. A fókusz pedig a kulcsszókutatás!

Kulcsszókutatás a célkeresztben
…fókuszban a kulcsszókutatás…

Kulcsszókutatási tippek!

Amikor elhatározod, hogy tudatosan építkezni kezdesz az online világban a legfontosabb „betonalapod” a megfelelő kulcsszavak kiválasztása! De mielőtt belevágnánk értsük meg a kifejezés lényegét!
A kulcsszó az a kifejezés amit a leendő Ügyfeled be ír a Google keresőbe, amikor megoldást akar találni a problémájára. Ezek a problémák lehetnek;
– betegséggel,
– vásárlással,
– szórakozással,
– információ szerzéssel kapcsolatos kívánságok.
Lehet csak egy moziba akar elmenni de kíváncsi lehet a Fradi-Barca meccs eredményére. Akarhat magának libamájat vagy éppen stílus tanácsokat. Mindegy. Be fogja írni a varázsszót a rubrikába és nyom egy entert. A kérdés innen csak az, hogy Te kitaláltad-e, hogy Ő mit fog beírni? Vagyis arra a bizonyos varázsszóra optimalizáltad-e az oldalad, vagy az oldalad bizonyos részét.

Nézzünk egy példát?

Fáj a fejed és azonnal kell a segítség! Ha nézed tévét akkor ismered a reklámokat és könnyű dolgod van de ha olyan „munkásember” vagy mint én akkor ritkán szánsz időt reklámokra és fogalmad sincs mi a neve a pirulának.

Szóval fáj a fejed és már nyitod is a Google keresőt.

Beütöd, hogy fejfájás. 1 millió találat. Melyiket nyissam meg? E helyett jön a következő szó ejfájás csillapítás. Na ez már csak 60 000 találat. Mivel hamar túl akarsz lenni a dolgon be írod, hogy fejfájás csillapítás azonnal. Esetleg a helyet is ahol éppen tartózkodsz.

Így fognak eljárni az Ügyfeleid is. Elkezdik szűkíteni a keresésüket úgy, hogy egyre több kifejezést tesznek bele a VARÁZSIGÉJÜKBE.

Ha telefont keresel akkor már a színét is beleírod. Ha lakást akkor a csöndes környéket.

A keresési szokásaink is változóban vannak. Egyre konkrétabban tudjuk mit szeretnénk és nem akarunk ezzel időt vesztegetni. Arra ott a plázázás. De mi az online térben akarunk sikereket elérni. Ehhez pedig egyetlen út vezet ez pedig a kulcsszókutatás.

Mi tehát a dolgunk?

Az általunk kínált MEGOLDÁSOKAT le kell fordítanunk pár szavas kifejezésekké. Ezek a kulcsszavak. Ha ezeket a kulcsszavakat jól kommunikáljuk a weboldalunkon, akkor ott leszünk a találati listában és nagyobb eséllyel tudjuk eladni a termékeinket, szolgáltatásainkat.

A siker kulcsa a kulcsszókutatás
…a siker kulcsa a releváns kulcsszó…

Első olvasatra ez egy egyszerű történet.

Mi például weblapokat készítünk és azokat optimalizáljuk. Tehát kulcsszavunk a weboldalkészítés és a keresőoptimalizálás lenne. Sajnos ezek túl általánosak és millióan vannak, akik hasonlóval foglalkoznak. Sajnos az ilyen szavakra évek munkája kell, hogy eredményt produkáljunk. Ezért kell az alapkifejezések felhasználásával újakat találnunk.

Nekünk most van egy komoly projektünk, amiben azt vállaljuk, hogy ingyen készítjük a weboldalakat, ezért az a kulcsszó is játszik, hogy weboldalkészítés ingyen, vagy ingyenes weboldal készítés. Arról nem is beszélve, hogy olyanra is rá tud keresni a leendő ügyfél, hogy weboldal készítés ár. Mivel mi a projektben az árral „manipulálunk” ezért ez látszik az egyik legnyerőbb kulcsszónak. Ha a weboldalt kicserélem weblapra, vagy honlapra, akkor máris triplázódott a szavak száma. De bele vehetem, hogy garanciát vállalunk vagy gyorsak vagyunk. Ha rászánok néhány órát, simán összejön 30-60 kifejezés.

A következő lépés a célpiac. Kinek szánom az ajánlatot? Kit akarok megszólítani?

Maradva a weboldalkészítés projektnél például a mi elsődleges célpiacunk a projektben azok a Kezdő Vállalkozók, akiknek még nincs weboldala. Mivel azt gondoljuk, hogy egy weboldalra mindenképpen szükség van a mai vállalkozói szférában, így ők egy nagyon jó célpiac. A kulcsszó pedig a kezdő vállalkozás, vállalkozás indítás, és itt lehet már kérdéseket is alkalmazni. Hogyan indíts sikeres vállalkozást, -működő vállalkozást stb. Utána jöhetnek a vállalkozói segédletek, amik kimeríthetetlenek. Millióféle kulcsszót lehet összerakni.

Láthatod, hogy a kulcsszókutatás egy olyan marketing tevékenység, amit komolyan ki kell dolgozni. Ezekkel a szavakkal kifejezésekkel pedig tartalmat kell gyártani. Ennek a cikknek a kulcsszavak voltak a fő témája, de például a mi kulcsszavaink simán belefértek úgy, hogy ezt olvasás közben egyáltalán nem vehetted tolakodónak. A Google viszont érzékelte és pontoz is minket érte. Minél többen olvassák el, annál népszerűbb lesz és a következő cikkeinket, amik például majd a weboldal készítésről fognak szólni, már előrébb fogja sorolni. Vagyis ha valaki weboldalt akar készíttetni és rákeres arra a kifejezésre, hogy weboldal készítés, akkor mi is ott leszünk a találati listában, mindezt teljesen ingyen. És nagyobb eséllyel kér tőlünk is ajánlatot és onnan már csak az értékesítési technikánkon múlik, hogy az Ügyfél minket bíz meg vagy mást.

SEO szövegírás

Amire oda kell figyelni, az, az amivel a cikket indítottam. A kereső fejével kell gondolkodni. Többször követtem el én is hibát, amikor kutatás helyett kreáltam a kulcsszavakat. Nagyon jól csengő kifejezéseket találtam ki. Az utolsó talán az volt, hogy „az oldal, ami elad”. Sokáig első vagy második voltam a listán. Szuper, örültem is, amíg rá nem jöttem, hogy erre a kifejezésre nem keres senki. De ugyanígy van a „természetgyógyász adatbázis” kifejezésem is. Az első kettőre az általam készített weboldal egyből két helyet is elfoglal, de havonta 0 és 10 közötti keresés van a szóra. Ez nagyon egyszerűen azt jelenti, hogy hiába értem el a kívánt eredményt, majdnem semmi értelme sem volt. Ráment egy csomó idő és semmi értelme sem volt!

Te ne ess ebbe a hibába! Olyan kulcsszavakra optimalizálj, amikre a célpiacod keres.

Jó kérdés az, hogy mennyi legyen a felhasznált kulcsszavak száma? A szakirodalom a minimum 100 kifejezést tartja egy olyan számnak, amivel már lehet dolgozni. De inkább a duplája legyen. És ami lényeges, veszett gyorsan változik a világ. Lehet, hogy egy ma használt kifejezés holnap már elavult lesz. Vagy éppen egy új születik. Tehát ez egy folyamatos meló. Folyamatos, de hamar megtérülő. És ami lényeges, hogy ilyenkor a vállalkozásodat kvázi kívülről elemzed. Belehelyezkedsz egy rövid időre az ügyfeled cipőjébe és ilyenkor rengeteg új ötlet is születik!

Sok fontos dolog, trükk van a marketingben, de ha a kulcsszó része nincs rendben, akkor semmi sincs rendben. Ha az alap nincs rendben, akkor az épület se lesz tartós!

SEO alapok

Keress meg minket, ha elakadnál valahol! A Kapcsolat- oldalon találsz fészes, emailes vagy telefonos elérhetőséget. Használd, amelyiket jobban szereted!