fbpx

Eltervezted, hogy minden hétköznap posztolni fogsz, mert rájöttél, hogy ezzel olyan kapcsolatrendszert építesz ki, amilyet a lustább konkurencia nem csinál. Ezzel helyzeti előnybe hozod magad.

Ez ment is egy, esetleg két hétig.

De már az ötödik poszt után úgy döntöttél, hogy leviszed heti 4-re a posztolás számát. Már csak azért is, mert többet kellett foglalkozni az aktivitásod miatt jelentkező új ügyfelekkel.
A második héten már nagyon elfogyott a lendület, pedig úgy tervezted, hogy amikor belejössz, akkor beiktatsz egy második frontvonalat is. A fész mellett meghódítod az instát is.

A harmadik héten elhatároztad, hogy ez nem neked való. Két dolgot tehetsz.

1, Kiszervezed.
2, Hagyod és más csatornán fogsz magadnak új vevőt szerezni.

……csak még azt nem tudod, hogy mi az a másik csatorna, ami alkalmasabb, mint a Facebook.

Ne kezdd el a ruhádat tépkedni. Ezzel sok vállalkozó van ugyan így, mint Te.

A tények viszont makacs dolgok. Naponta több millió magyar honfitársad ugrik fel a fészre legalább egyszer, és kapcsolódik ki kicsit.
Jobb helyet nem tudsz jelenleg találni, hogy az „énmárkádat” felépítsd. „Mindenki” tudja ezt, de szerencsédre nagyon kevesen csinálják jól. Jól vagy profin.
A profi hozzáállás a rendszeresség. Most maradjunk csak a fésznél és nézzük át milyen a profi hozzáállás.

1, Van egy értékesítési oldalad.
2, Van Facebook profilod és van külön oldalad és esetleg egy csoportod is.
3, Pontosan meg van fogalmazva az Avatárod.
4, A weboldaladon hetente van egy blogbejegyzés, ami megfelel a SEO követelményeknek.
5, A heti blogbejegyzésből csinálsz 5-7 posztot és ezeket el is helyezed a saját oldaladon és beposztolgatod a legálisan fenntartott reklámcsoportokba.
6, Folyamatosan futtatsz fizetett reklámokat. Akár úgy is, hogy ez belekerül 2500 Ft./10 napba. A semminél ez is jobb.

Ez a profi hozzáállás.

Ez az a szint, ahol elvárhatod, hogy folyamatosan el legyél látva új érdeklődőkkel. Ha ezt nem győzöd idővel, akkor elérkezik az a pillanat, amikor szintet kell lépned és ezt a feladatot rábíznod egy belső vagy egy külső munkatársra.

A tapasztalatom azt mutatja, hogy jobban jársz, ha ezt külsőssel csináltatod, kivéve, ha egyébként is van marketinges a csapatban.

  • Ne ijedj meg attól, hogy ez valamennyi pénzbe kerül. Ez a munka nagyon hamar megtérül.
  • Egy profi szövegíró eléri azt, hogy felfigyeljenek a posztok miatt a cégedre.
  • A rendszeresség bizalmat épít, és amikor eljön az idő, akkor Téged fognak választani.

A profi szövegíró…

..nem ellopott percekben, este hulla fáradtan, muszályból dob össze aznapra valami szellemeset, hanem ez a dolga és kifejezetten a cégedre, a terméked nyújtotta lehetőségekre, a megoldandó problémára fókuszálva írja meg a posztjaidat és az egyéb tartalmakat.

Csináld amihez értesz!

Úgy csinálhatod a mindennapi munkádat, hogy nem kell lelkiismeret furdalástól gyötörten hánykolódnod elalvás helyett, hanem nyugodtan hajthatod álomra a fejedet, mert a marketinged ezen része biztos kezekben van innentől.

Ki írja a posztokat?

Több helyen olvasom, hogy a legjobb, ha a posztokat a vállalkozó írja saját magának, mert ő ismeri a cége mindennapjait, tisztában van a terméke minden csínjával-bínjával. Milyen logikus. De ez hány poszt szerinted? Hány cikk, amiben leírod, hogy mennyire vagy hiper, meg szuper? Az a legnagyobb baj, hogy ez senkit nem érdekel. Egyrészt minden tevékenységedre százan vannak, és állnak sorban az ügyfelek kegyeiért. És akár hiszed, akár nem, mind ugyanazt állítja magáról. Vagyis, hogy ő a legjobb, a legrégebbi, a legolcsóbb stb. Ha ebben a sorban akarsz maradni, akkor csináld.

Ha ez elég lenne, akkor mi marketingesek éhen halnánk!

Nincs így! A leendő vevőid nem kíváncsiak arra mit mondasz magadról. És ez nem Neked, és nem a termékednek szól. Pusztán olyan erős a reklámzaj, hogy elriasztja őket. Éppen ezért kell a rendszeres kommunikáció, hogy bekerülj a fejébe, és amikor meghozza a döntést, Te juss az eszébe. A jó marketinges beleássa magát a témába és a vevő fejével gondolkodik. Az Ő szemszögéből írja meg a posztokat és ezzel hozza közelebb a vállalkozáshoz. A marketingesnél nem fordulhat elő, hogy nem tud miről írni. Ha mást nem közöl, akkor ír valamit egy közérdekű témáról, ami az Avatárt érdekli. Egy új termékről, egy eseményről, akár az időjárásról. De ír. Ez a dolga. Tudja milyen posztok emelik a tetszési indexet. Mi nevetteti meg az Avatárodat.

A marketinges úgy ad el, hogy nagyon ritkán mondja ki, hogy „vegyél”!

Az is visszatérő kérdés szokott lenni, hogy ha majd rám bízod a munkát, akkor Te már ne is posztolj? Dehogynem. A cég, a vállalkozás belső élete, a kulisszatitkok mindig hálás témák, de posztolhatsz egy új kollégáról vagy egy nyaralásról is. Bármiről, ami személyes. Ez szinte kötelező. Ettől lesz élő az egész. Amikor ilyeneket megosztasz, akkor ezzel beavatod az olvasót, cimbora lesz belőle. Egy követ fújtok.

Összegzés:

Hát igen, valahogy így néz ki, amikor kiszervezed a facebook tartalomgyártást. Jó-jó, mondod magadban, de mennyibe fáj ez nekem? Mármint Neked. Érdemes körülnézni a neten rengeteg -féle árat találsz majd. Lesz banálisan olcsó és lesz olyan szolgáltatás, amit elég bátran áraztak be.

Mi általában úgy árazunk, hogy nekünk is megérje, de a legfontosabb cél, hogy folyamatos megbízatásunk legyen. Nem akarjuk lekaszálni a piacot, hanem úgy alakítjuk a díjakat, hogy ne kelljen azt egy magán beszélgetésben szégyenkezve elhallgatni, mert még hülyének nézik az embert.

Szóval a szolgáltatás áraink függnek a megrendelés feltételeitől, de 20-50 000 Ft között mozognak. 50 000 forintért heti hét posztot vállalunk, természetesen kreatívokkal kiegészítve. És ezeket naponta 10 különböző csoportban meg is osztjuk még a saját oldal mellett! És természetesen lehet csomagok között mozogni is. Lefelé és felfelé is.  

Kérj egy ajánlatot még ma mert korlátozottak a szabad helyek!