Weboldal készítés: bízzuk a profikra?
Furcsa népség vagyunk mi magyarok. Mindenki ért a focihoz, az egész ország virológus. Mind a két politikai oldal pontosan, fillére tudja, hogy mennyit lopott a másik oldal. És újabban mindenki tud weblapot csinálni. „A weboldal készítés nem nagy ördöngösség” – hallhatjuk 14 éves fiunktól vagy unokaöccsünktől. És hát igaz ami igaz, egy egyszerű, nem túl jól kinéző viszont/vagy legalább vacakul működő honlap el készítése egyszerű feladat. Egyszerű lehet azoknak akik egy kicsit is értenek az információs technológiához. És talán felhasználói szintű számítógépes képességekkel, ismeretekkel rendelkeznek.
Ha egy személyes tucatblogot akarunk létrehozni, amelynek célja, hogy gyakoroljuk írói képességeinket és el akarjuk kerülni, hogy bárki ránk találjon valamelyik keresőből, valószínűleg ez elég is. Ha ennél komolyabb terveink vannak, akkor azt tanácsolom, hogy forduljunk szakemberhez!
Mire jó egy weboldal?
Weboldal készítésének több száz különböző oka lehet. Weboldalunk lehet többek között:
-
hobbi projekt, amellyel weboldalkészítést vagy írási képességeinket kezdjük kibontakoztatni vagy elmélyíteni,
-
lehet „digitális névjegykártya”, akár személyes blog esetében is (tehát saját magunkat vagy vállalkozásunkat ebben mutatjuk be a potenciális érdeklődőknek),
-
lehet magában egy vállalkozás, rendkívül komoly üzleti modellel (tehát a weboldalon megjelenő tartalom lehet maga egy termék, mint egy hírportál esetében),
-
a weboldal működhet szolgáltatásunk bemutatásaként, amellyel (reklámmal, promóciókkal, például keresőoptimalizálással) ügyfeleket kívánunk szerezni,
-
lehet webáruház, ahol közvetlenül termékeket vásárolhatnak weboldalunkon.
Szükségem van weboldalra?
2021-et írunk. Az internet forradalma közel 20 éve indult el és ez a kérdés Kaliforniában már 15 éve is idejétmúlt volt. Idén, Magyarországon erre már azt is lehet mondani, hogy ez egy nyilvánvaló kérdés. Igen, mindenkinek szüksége van egy weboldalra, aki el akar érni embereket.
Ha ügyfeleid átlagos emberek, napi 2 órát töltenek az interneten, többet a telefonjukon, mint a számítógépünkön: online jelenlét nélkül a „figyelem gazdaságban” nem tudunk labdába rúgni. És egy weboldal csak a jéghegy csúcsa, vagy egy csúcs a sok közül: sokan vállalkozásukat közösségi médiumokon promotálják és így jutnak megélhetéshez és sikerhez. Ezek közül néhány az Instagram, Facebook, LinkedIn, Youtube, Twitter, Pinterest és a Tik Tok. Ha a szakmád nem az, hogy érts ezekhez (és kövesd az évi több száz algoritmus változást) és tudd, hogyan kezdj hozzá, hogyan oldd meg a felmerülő problémákat, ezt bízd profikra! Csakúgy, ahogy profikra bízod a fogaid rendbetételét, a házad tervezését, az interneted bekötését, a TV-d javítását.
Miért van szükség szakemberre?
A cikk elején megjegyeztük: valamelyes számítógépes ismeretekkel bárki képes valamilyen minőségű weboldalt létrehozni. De azt mondhatjuk, hogy minél komolyabb terveink vannak weboldalunkkal, annál fontosabb a megbízható háttér, amelyet egy szakember tud megteremteni, aki hivatás szinten foglalkozik ezzel, és nagy tapasztalattal rendelkezik. Gondoljunk csak bele, milyen érzés lenne, ha vállalkozásunkat valaki ellopná: ez sokkal könnyebben történhet meg az online térben egy nem megfelelően védett és/vagy elkészített oldallal. Vagy abba, hogy kiváló tartalmat generálunk, de a weboldalunk technikai háttere miatt ez sosem kerülne fel a Google kereső előkelő helyeire. Vagy olyan weboldalt kapunk, amely nincs mobiltelefonra optimalizálva, így a potenciális érdeklődők 70%-át elveszítjük: hiába dolgozunk, ha nem tudunk olvasókat / ügyfeleket szerezni. Vagy egy nagyszerű weboldalt sikerül létrehozni, de az elavul egy-két éven belül. Vagy a látogatók nagy része nem fogja kivárni, amíg betölt a site… És a sort még nagyon sokáig lehetne folytatni…
Weboldal készítés: bízzuk a profikra?
Furcsa népség vagyunk mi magyarok. Mindenki ért a focihoz, az egész ország virológus. Mind a két politikai oldal pontosan, fillére tudja, hogy mennyit lopott a másik oldal. És újabban mindenki tud weblapot csinálni. „A weboldal készítés nem nagy ördöngösség” – hallhatjuk 14 éves fiunktól vagy unokaöccsünktől. És hát igaz ami igaz, egy egyszerű, nem túl jól kinéző viszont/vagy legalább vacakul működő honlap el készítése egyszerű feladat. Egyszerű lehet azoknak akik egy kicsit is értenek az információs technológiához. És talán felhasználói szintű számítógépes képességekkel, ismeretekkel rendelkeznek.
Ha egy személyes tucatblogot akarunk létrehozni, amelynek célja, hogy gyakoroljuk írói képességeinket és el akarjuk kerülni, hogy bárki ránk találjon valamelyik keresőből, valószínűleg ez elég is. Ha ennél komolyabb terveink vannak, akkor azt tanácsolom, hogy forduljunk szakemberhez!
Mire jó egy weboldal?
Weboldal készítésének több száz különböző oka lehet. Weboldalunk lehet többek között:
-
hobbi projekt, amellyel weboldalkészítést vagy írási képességeinket kezdjük kibontakoztatni vagy elmélyíteni,
-
lehet „digitális névjegykártya”, akár személyes blog esetében is (tehát saját magunkat vagy vállalkozásunkat ebben mutatjuk be a potenciális érdeklődőknek),
-
lehet magában egy vállalkozás, rendkívül komoly üzleti modellel (tehát a weboldalon megjelenő tartalom lehet maga egy termék, mint egy hírportál esetében),
-
a weboldal működhet szolgáltatásunk bemutatásaként, amellyel (reklámmal, promóciókkal, például keresőoptimalizálással) ügyfeleket kívánunk szerezni,
-
lehet webáruház, ahol közvetlenül termékeket vásárolhatnak weboldalunkon.
Szükségem van weboldalra?
2021-et írunk. Az internet forradalma közel 20 éve indult el és ez a kérdés Kaliforniában már 15 éve is idejétmúlt volt. Idén, Magyarországon erre már azt is lehet mondani, hogy ez egy nyilvánvaló kérdés. Igen, mindenkinek szüksége van egy weboldalra, aki el akar érni embereket.
Ha ügyfeleid átlagos emberek, napi 2 órát töltenek az interneten, többet a telefonjukon, mint a számítógépünkön: online jelenlét nélkül a „figyelem gazdaságban” nem tudunk labdába rúgni. És egy weboldal csak a jéghegy csúcsa, vagy egy csúcs a sok közül: sokan vállalkozásukat közösségi médiumokon promotálják és így jutnak megélhetéshez és sikerhez. Ezek közül néhány az Instagram, Facebook, LinkedIn, Youtube, Twitter, Pinterest és a Tik Tok. Ha a szakmád nem az, hogy érts ezekhez (és kövesd az évi több száz algoritmus változást) és tudd, hogyan kezdj hozzá, hogyan oldd meg a felmerülő problémákat, ezt bízd profikra! Csakúgy, ahogy profikra bízod a fogaid rendbetételét, a házad tervezését, az interneted bekötését, a TV-d javítását.
Miért van szükség szakemberre?
A cikk elején megjegyeztük: valamelyes számítógépes ismeretekkel bárki képes valamilyen minőségű weboldalt létrehozni. De azt mondhatjuk, hogy minél komolyabb terveink vannak weboldalunkkal, annál fontosabb a megbízható háttér, amelyet egy szakember tud megteremteni, aki hivatás szinten foglalkozik ezzel, és nagy tapasztalattal rendelkezik. Gondoljunk csak bele, milyen érzés lenne, ha vállalkozásunkat valaki ellopná: ez sokkal könnyebben történhet meg az online térben egy nem megfelelően védett és/vagy elkészített oldallal. Vagy abba, hogy kiváló tartalmat generálunk, de a weboldalunk technikai háttere miatt ez sosem kerülne fel a Google kereső előkelő helyeire. Vagy olyan weboldalt kapunk, amely nincs mobiltelefonra optimalizálva, így a potenciális érdeklődők 70%-át elveszítjük: hiába dolgozunk, ha nem tudunk olvasókat / ügyfeleket szerezni. Vagy egy nagyszerű weboldalt sikerül létrehozni, de az elavul egy-két éven belül. Vagy a látogatók nagy része nem fogja kivárni, amíg betölt a site… És a sort még nagyon sokáig lehetne folytatni…