fbpx
06209445649 edcompany@h2om.hu

Figyelem; ez egy hosszú és kimerítő cikk a tartalomgyártásról. Csak akkor állj neki ha van 10 perced az olvasáshoz!

A tartalom készítés csúcsa az Értékesítési oldal elkészítése!

Igazi embert próbáló feladat.

Ha jól akarom megírni akkor egy komolyabb kutatás előzi meg. Ami az Avatár felépítésével kezdődik.
Avatár egyenlő a megszemélyesített célpiaccal. Ha nem tudom kinek kell eladni akkor hogyan tudnék hatékony értékesítési oldalt készíteni?
Az Avatárt annyira megszemélyesítem, hogy még egy fényképet is nyomtatok hozzá és kirakom a dolgozószoba falára. Amikor írni kezdek akkor minden szavamat neki címzem!
Ha megvan az Avatár akkor jöhet a problémája. Mi a legégetőbb problémája amire a termék, a szolgáltatás megoldást nyújt.

A termék az amire az értékesítési oldalt építem!

Ha a probléma is meg van akkor jöhetnek azok a kifejezések amikre optimalizálni akarom az oldalt. Egyszerűen megfogalmazva ezek a Kulcsszavak.

Miért kell optimalizálni? Erre azért van szükség, hogy be kerüljünk a Google látószögébe. Vagyis ha az adott problémára rákeres valaki akkor az „én” oldalamat rakja az első oldalra. Lehetőség szerint legyen benne az első ötben.
A kulcsszókutatás tehát, szintén egy sarkalatos eleme a jó Értékesítési oldalnak. Sokan figyelmen kívül hagyják, hogy a kulcsszó az legyen RELEVÁNS is.

Pályám elején rengeteg olyan kulcsszót sikerült az első helyre beküzdenem amire egyáltalán nem volt keresés. Az egész munka hiába való volt. Feleslegesen kiizzadt cikkek, feleslegesen megírt posztok. Elfecsérelt idő és kidobott pénz!

Ennek elkerülése végett olyan kulcskifejezésekre optimalizálunk amire van kellő számú keresés. Azt is figyelembe kell venni, hogy a termék/szolgáltatás mit bír el.
Van egy masszőr ügyfelünk és olyan jól sikerült az optimalizálás, hogyha minden telefont felvett volna nem tudott volna gyógyítani. Túl lehet ezt is tolni!

Én a kulcsszókutatás ürügyén lezsűrizem a konkurenciát is.

Megnézem, hogy ők milyen szavakra hogyan szerepelnek.

Ugye-ugye és még egy betűt se raktunk az értékesítési oldalra. És még nem is fogunk mert, most jöhet a termék. Ha a terméket is feltérképeztük akkor nincs más hátra neki állni a tartalom készítésnek!

Mi is volt eddig?
1, Avatár.
2, Kulcsszókutatás.
3, Konkurencia elemzés.
4, Termék ismeret.

A tartalmat a SEOzófia jól bevált elmeire építem fel. Nem untatnálak mind a 20 ponttal de nagyon jól felépített kis vázat hoztunk össze az elmúlt évek alatt.
Inkább azt mondanám el, hogy mi történik amikor megbízol minket azzal, hogy készítsünk neked egy Pénzt-termelő weboldalt!
A modern eszközök lehetővé teszik, hogy nem is kell találkoznunk viszont telefonon elég sokat fogunk beszélni az elején. És persze az email fiókot is érdemes lesz naponta üríteni.
Végig megyünk az alapokon és amikor mindenben egyetértünk jöhet a tartalomgyártás!
Időt nem szeretek megadni mert annyi mindentől függ. Természetesen garanciát vállalunk. Ez azt jelenti, hogy addig nem fejezzük be amíg nem vagy elégedett a munkával.

……hogyan tovább?

Fizessünk vagy inkább organikusan érjünk oda a Google találati-lista elejére?

A tartalomgyártás kihagyhatatlan lépése a kulcsszókutatás. Erről most nem beszélünk részletesen. De azt tudjuk, hogy a relevanciát a kulcsszavak adják.
Tehát megvannak a kulcsszavaink és a tisztázott, jól körül írt a célközönség is, akkor jöhet a döntés, hogy a Google melyik ágát kezdjük el építeni. Az én tapasztalatom az, hogy nem szabad vagy nem kell a két lehetőséget külön választani. Sőt inkább a kettőt egyszerre, együtt alkalmazni. Ennek ellenére mindig az organikus találati eredményt kell szem előtt tartani. Az a nehezebb de hosszútávon megtérülő feladat!

A tartalomgyártás nagyon technikainak hangzik és ez nem véletlen.

Vannak szabályok amit be kell tartanunk, hogy a Google ezt szakértőinek tartsa. Emellett azonban lehet „művész” cikkeket is írni. Amikor már felépítetted a szakértői státuszodat szükség lesz amolyan bulváros vagy inkább könnyed tartalomra. De kifejezetten a célpiacod számára. Ha szinglik a célpiacod akkor ne a családtámogatási lehetőségekről írj.

A tartalommal az célunk, hogy látogatókat hozzunk az oldalra de olyanokat, akiket érint a termékünk, a szolgáltatásunk amiről folyamatosan cikkezünk.

Például nem régen építettünk egy weboldalt aminek fő üzenete az, hogy mobilbarát weboldalakra kell lecserélni a régi elavult portálokat. Az első negyedévben nem csináltunk semmilyen bulvárt csak szakmáztunk. Az volt a fő-cél, hogy bemutassuk, hogy az oldal milyen szakmai irányt képvisel. Természetesen ezek a cikkek nem csak a Google-nak íródtak. Folyamatosan posztoltunk a közösségi oldalakon.

Amikor már elfogadható volt a mennyiség is akkor egy-két cikket meg is hirdettünk a facebookon és a Google-ban is. Most érkeztünk el arra a pontra amikor már lehet bulvárosodni kicsit. Negyedév alatt egyébként a nulláról 20 kifejezésre kerültünk be a legjobb 100-ba. És 3-4 szóra pedig a legjobb 10-be. (Ez nem általános. Amire számítani lehet az a 6-12 hónap!)

A bulváros cikkek nem azt jelentik, hogy pletyka rovatot nyitunk.

Mivel az irány a modernizáció, így minden technikai újdonság szóba jöhet az új Iphone-től az elektromos autóig. Természetesen a vállalkozásokkal kapcsolatos bármilyen téma is szóba jöhet. Pályázatok vagy éppen az adózás. (A politikát és a focit ajánlott kerülni.)

Nézzük egy kicsit az alkotás technikai részét.

Nem a címsor fontosságát akarom eladni neked. A marketingesek kedvenc fegyverét. Biztos az is fontos de amikor szakmai cikket írsz akkor annak meg van az apropója nem kell bulvárosnak lenni. Maradva a példánknál a cím egyszerűen „mobilbarát weboldalkészítés”.
Én úgy állok neki egy ilyen cikknek, hogy csinálok egy kis vázlatot és feltüntetem benne a kulcsszót és azokat a szavakat, kifejezéseket amiket mindenképpen, többször is meg akarok jelentetni az írásban. A példánkban ez a weboldalkészítés, a mobilbarát mellett a reszponzivitás, aztán a Google, a SEO, a keresőoptimalizálás. A vállalkozás, a siker, a pénz stb.

És amikor ezekkel megvagyok akkor már nagyjából ki is alakult a mondani való. Ez tulajdonképpen egy mankó is. Ha bármivel kizökkentenek, ami nem ritka ebben a zajos világban, akkor simán visszalehet találni a munkába.

Gyerekkorom óta írok.

Ez egy nagyon jól bevált technika. Én még a „csajozós versírásnál” is ezt alkalmaztam. Akkor még önkéntelenül de mára ez titkos technikámmá vált. Ajánlom Neked is!
Most látszólag szembe megyek a trenddel de….. Ma az emberek nem szeretnek olvasni. Nem csak nem szeretnek, hanem egyszerűen nem olvasnak. …És ennek ellenére azt tanácsolom Neked, hogy a szakmai cikked minimum 600 szavas legyen!

A szakmai cikkednek átfogónok kell lennie. A problémát ki kell bontani, fel kell tárni. A cikknek meg kell találnia azt a pontot ami a célpiacod forró pontja. Mi az ami legnagyobb problémáját okozza. És erre Te milyen választ, milyen megoldást tudsz adni.

Ha a kulcsszókutatást lelkiismeretesen végig csináltad, (vagy kiszervezted és ránk bíztad) akkor mindent tudsz a célpiacod és a terméked, szolgáltatásod viszonyáról. Ezért a megoldásodat lépésekre tudod osztani. Ezek a lépések azt is jelentik, hogy ha van lehetőséged arra, hogy létre hozz egy értékesítési tölcsért akkor minden szintnek írnod kell egy szakmai cikket. Írhatsz a véleményekről is amik a „vevőid” jó tapasztalatán alapulnak.

A következő lépés, hogy a kész, a publikált cikket havonta egyszer olvasd át. Nyugodtan belejavíthatsz. A Google észre fogja venni és értékeli is. Az idő múlásával, a tapasztalatok szerzésével, az ismereteid bővülésével a tartalom is bővülni fog. Egyre szakmaibb lesz!

Régebbi optimalizálási technika volt, hogy sok kis cikket csináltak egy adott témában és ezzel jelezték a Google felé, hogy szakértőkkel áll szemben. Ma ez, vagyis jelenleg nem jó stratégia. Inkább egy hosszú és tartalmas cikk az ami a találati lista elejére repíthet.

Amin NE változtass többet az a cím és az URL cím. Ezeket már kőbe vésted. Rangsorolva vannak és nem ajánlott hozzájuk nyúlni.

Egy gyakorlati tanács a címadáshoz a végére. Angol nyelvterületen már az optimalizálás is előrébb jár. Máshogy keresnek és ezért kialakult az úgynevezett long tail kulcsszó. Ez azt jelenti, durva magyarázatban, hogy olyan kifejezés ami több szóból áll. Amikor már készen vagy az alap szakmai cikkeiddel, akkor ha gyors eredményre vágysz, jöhet egy kis cselezés. Nincs benne semmi simli, csak éppen üres kapuba lősz gólt. Ez a long tail kulcsszó.

Ez inkább egy kis siker élmény vadászat de jól mutatja a jövő felé vezető utat. Ha most ezt begyakorlod, akkor amikor már mindenki rá lesz erre kényszerülve, Te profi módon használod majd ezeket a kifejezéseket!

Hát most ennyi de biztos lehetsz benne, hogyha egy hónap múlva visszajössz találsz benne új dolgokat!

Ha ki akarod szervezni a releváns tartalom gyártását akkor keress meg bátran valamelyik elérhetőségeink egyikén!

Üdv:LAca