fbpx
06709845491 hello@h2om.hu

Fizessünk vagy inkább organikusan érjünk oda a Google találati-lista elejére?

A tartalomgyártás nulladik lépése a kulcsszókutatás. Erről most nem beszélünk. De azt tudjuk, hogy a relevanciát a kulcsszavak adják. Tehát megvannak a kulcsszavaink és a tisztázott, jól körül írt a célközönség is, akkor jöhet a döntés, hogy a Google melyik ágát kezdjük el építeni. Az én tapasztalatom az, hogy nem szabad vagy nem kell a két lehetőséget külön választani. Sőt inkább a kettőt egyszerre, együtt alkalmazni. Ennek ellenére mindig az organikus találati eredményt kell szem előtt tartani.

A tartalomgyártás nagyon technikainak hangzik és ez nem véletlen.

a SEO szövegírás technikai eszközei

Vannak szabályok amit be kell tartanunk, hogy a Google ezt szakértőinek tartsa. Emellett azonban lehet „művész” cikkeket is írni. Amikor már felépítetted a szakértői státuszodat szükség lesz amolyan bulváros vagy inkább könnyed tartalomra. De kifejezetten a célpiacod számára. Ha szinglik a célpiacod akkor ne a családtámogatási lehetőségekről írj.

A tartalommal az célunk, hogy látogatókat hozzunk az oldalra de olyanokat, akiket érint a termékünk, a szolgáltatásunk amiről folyamatosan cikkezünk.

Például most építettünk egy weboldalt aminek fő üzenete az, hogy mobilbarát weboldalakra kell lecserélni a régi elavult portálokat. Az első negyedévben nem csináltunk semmilyen bulvárt csak szakmáztunk. Az volt a fő-cél, hogy bemutassuk, hogy az oldal milyen szakmai irányt képvisel. Természetesen ezek a cikkek nem csak a Google-nak íródtak. Folyamatosan posztoltunk a közösségi oldalakon.

Amikor már elfogadható volt a mennyiség is akkor egy-két cikket meg is hirdettünk a facebookon és a Google-ban is. Most érkeztünk el arra a pontra amikor már lehet bulvárosodni kicsit. Negyedév alatt egyébként a nulláról 20 kifejezésre kerültünk be a legjobb 100-ba. És 3-4 szóra pedig a legjobb 10-be. (Ez nem általános. Amire számítani lehet az a 6-12 hónap!)

A bulváros cikkek nem azt jelentik, hogy pletyka rovatot nyitunk.

Mivel az irány a modernizáció, így minden technikai újdonság szóba jöhet az új Iphone-től az elektromos autóig. Természetesen a vállalkozásokkal kapcsolatos bármilyen téma is szóba jöhet. Pályázatok vagy éppen az adózás. (A politikát és a focit ajánlott kerülni.)

Nézzük egy kicsit az alkotás technikai részét.

mobilbarát weboldal készítés ingyen

Nem a címsor fontosságát akarom eladni neked. A marketingesek kedvenc fegyverét. Biztos az is fontos de amikor szakmai cikket írsz akkor annak meg van az apropója nem kell bulvárosnak lenni. Maradva a példánknál a cím egyszerűen „mobilbarát weboldalkészítés”.
Én úgy állok neki egy ilyen cikknek, hogy csinálok egy kis vázlatot és feltüntetem benne a kulcsszót és azokat a szavakat, kifejezéseket amiket mindenképpen, többször is meg akarok jelentetni az írásban. A példánkban ez a weboldalkészítés, a mobilbarát mellett a reszponzivitás, aztán a Google, a SEO, a keresőoptimalizálás. A vállalkozás, a siker, a pénz stb.

És amikor ezekkel megvagyok akkor már nagyjából ki is alakult a mondani való. Ez tulajdonképpen egy mankó is. Ha bármivel kizökkentenek, ami nem ritka ebben a zajos világban, akkor simán visszalehet találni a munkába.

Gyerekkorom óta írok.

Ez egy nagyon jól bevált technika. Én még a „csajozós versírásnál” is ezt alkalmaztam. Akkor még önkéntelenül de mára ez titkos technikámmá vált. Ajánlom Neked is!
Most látszólag szembe megyek a trenddel de….. Ma az emberek nem szeretnek olvasni. Nem csak nem szeretnek, hanem egyszerűen nem olvasnak. …És ennek ellenére azt tanácsolom Neked, hogy a szakmai cikked minimum 600 szavas legyen! (Eddig ez 485 szó)

a legfontosabb elem a kulcsszókutatás

A szakmai cikkednek átfogónok kell lennie. A problémát ki kell bontani, fel kell tárni. A cikknek meg kell találnia azt a pontot ami a célpiacod forró pontja. Mi az ami legnagyobb problémáját okozza. És erre Te milyen választ, milyen megoldást tudsz adni.

Ha a kulcsszókutatást lelkiismeretesen végig csináltad, (vagy kiszervezted és ránk bíztad) akkor mindent tudsz a célpiacod és a terméked, szolgáltatásod viszonyáról. Ezért a megoldásodat lépésekre tudod osztani. Ezek a lépések azt is jelentik, hogy ha van lehetőséged arra, hogy létre hozz egy értékesítési tölcsért akkor minden szintnek írnod kell egy szakmai cikket. Írhatsz a véleményekről is amik a „vevőid” jó tapasztalatán alapulnak.

A következő lépés, hogy a kész, a publikált cikket havonta egyszer olvasd át. Nyugodtan belejavíthatsz. A Google észre fogja venni és értékeli is. Az idő múlásával, a tapasztalatok szerzésével, az ismereteid bővülésével a tartalom is bővülni fog. Egyre szakmaibb lesz!

Régebbi optimalizálási technika volt, hogy sok kis cikket csináltak egy adott témában és ezzel jelezték a Google felé, hogy szakértőkkel áll szemben. Ma ez, vagyis jelenleg nem jó stratégia. Inkább egy hosszú és tartalmas cikk az ami a találati lista elejére repíthet.

Amin NE változtass többet az a cím és az URL cím. Ezeket már kőbe vésted. Rangsorolva vannak és nem ajánlott hozzájuk nyúlni.

Egy gyakorlati tanács a címadáshoz a végére. Angol nyelvterületen már az optimalizálás is előrébb jár. Máshogy keresnek és ezért kialakult az úgynevezett long tail kulcsszó. Ez azt jelenti, durva magyarázatban, hogy olyan kifejezés ami több szóból áll. Amikor már készen vagy az alap szakmai cikkeiddel, akkor ha gyors eredményre vágysz, jöhet egy kis cselezés. Nincs benne semmi simli, csak éppen üres kapuba lősz gólt. Ez a long tail kulcsszó.

A mi példánkon mutatva írtunk egy cikket a „mobilbarát weboldal készítés elementorral” címmel. Két nap alatt az első oldalra került és hol első hol második helyen tanyázik.

gyorsabb eredményt tudsz elérni a long tail kulcsszavakkal

Ez inkább egy kis siker élmény vadászat de jól mutatja a jövő felé vezető utat. Ha most ezt begyakorlod, akkor amikor már mindenki rá lesz erre kényszerülve, Te profi módon használod majd ezeket a kifejezéseket!

Következzen egy kis összefoglalás!

0, Kulcsszókutatás!
1, Vázlat írás, a felhasználni szándékozott kulcsszavak, kifejezések leírása. Mankó készítése.
2, Minimum 600 szóban feltárni a problémát amire a szolgáltatásod, terméked megoldást ad. (ez most több mint 900 szó)
3, Publikálni.
4, Havonta átolvasni és bővíteni a tartalmat!

Hát most ennyi de biztos lehetsz benne, hogyha egy hónap múlva visszajössz találsz benne új dolgokat!

Ha ki akarod szervezni a releváns tartalom gyártását akkor keress meg bátran valamelyik elérhetőségeink egyikén!

Üdv:LAca